BT en de Heilige Geest

Het is al een tijdje geleden dat ik dit boek gelezen heb.  Duur gezegd: het is een pneumatologie, geschreven vanuit een BT-benadering. Ik heb toen ook wat van mijn impressies op papier gezet. Een fragment daaruit:

“Wat allereerst grote indruk op mij gemaakt heeft, is het wijdse en alles omvattende werk van Gods Geest. En het geeft me een onbehaaglijk gevoel, dat veel discussies over de Heilige Geest en de christen zich beperken tot wel een heel smal stukje van zijn grootse werk. Daarin doen we Hem zomaar groot te kort!”

Voor het hele stuk, klik hier.

Geef een reactie

