Het koninkrijk van God

Afgelopen zondag preekte ik over zondag 48 van de Heidelbergse Catechismus. Dat gaat over de bede “Laat uw koninkrijk komen”. Om te weten wat je hier bidt, moet je weten wat ‘het koninkrijk van God’ is. In de preek wilde ik laten zien dat God vanaf het begin tot het einde van bijbel werkt aan zijn Koninkrijk. Als je dat gaat zien, besef je ook hoe Gods koninkrijk op je afkomt en je mee wil nemen in z’n gang door de tijd.

In deze preek heb ik heel basaal proberen te verwerken, wat ik in Almkerk behandelde in 8 avonden met de cursus “Raak thuis in de bijbel”. Heel veel blijft dus liggen. Maar dit is een belangrijke ‘streng’ van BT. Daarom dat ik deze preek hierbij ‘vrij geef’.

Bij de preek hoort een schema, wat ik op de beamer gaandeweg de preek uittekende. Het zou handig zijn die erbij te houden. Het makkelijkst is dus om de preek te printen en dan met de beamer erbij door te lezen. In de tekst van de preek heb ik met een ‘#’ aangegeven, wanneer je tijdens de beamer-presentatie moet klikken.

Stiekem hoop ik dat deze preek een behoefte opwekt om ook in Bunschoten de cursus “Raak thuis in de bijbel” te gaan geven. Ik ben ervan overtuigd dat dit zo vormend en opbouwend kan zijn voor de gemeente van Christus!

HC, zondag 48 + beamerpresentatie

Heb je interesse in de cursus, laat het me weten!

3 gedachtes over “Het koninkrijk van God

Geef een reactie

