Waar is Jezus nu?

Deze vraag probeer ik te beantwoorden met Jezus’ onderwijs in Johannes 14.

Vorig jaar heb ik deze preek gemaakt en verschillende keren gehouden. Hierbij zet ik ‘m online. Mocht je dit in een kerkdienst willen gebruiken, laat het me even weten. Dan kan ik je ook de liturgie erbij geven.

2 gedachtes over “Waar is Jezus nu?

  1. Kees Haak

    Maar… Jezus is ook lichamelijk dichjtbij, binnen oogafstand, zie Stefanus in Hd 7 en Paulus op weg naar Damascus.

    Ik durf dit te zeggen omdat ik op tentamen bij JvB ook in jouw trend een antwoord gaf over een verre Jezus. JvB: O, jij vindt dus dat de hemel ver weg is…. Ik: Oei, niet dan?..
    JvB: hoever weg is de hemel dan???

    Nu in bijbels perspectief, werkelijker dan onze werkelijkheid.
    groeten, Kees

    Like

    1. Ik heb deze preek een keer gehouden met JvB onder m’n gehoor! Na afloop sprak ik hem, maar ik kreeg geen commentaar hierop! Ik vind het ook geen terechte voorbeelden, die je erbij aanhaald. Inderdaad is Jezus alom tegenwoordig. En kan Hij zich op bijzondere manier tonen aan bijv. Stefanus en Paulus. Maar Paulus spreekt zelf over ‘wonen ver van de Heer’. Dat lijkt me toch een wezenlijk pastoraal-psychologisch besef om vandaag in te oefenen (achter Paulus aan, in de lijn van Jezus zelf).

      Like

Geef een reactie

