Gods idee? (tussenbalans)

2x

Is wat wij van de kerk maken echt Gods idee? Met die vraag begon ik deze serie blogs. Ik heb geprobeerd met een soort helikopter-view zo kort mogelijk iets te schetsen van Gods idee. Kort gezegd vatte ik dat als volgt samen:

De bijbel presenteert zich als een groot-verhaal waarin God een wereld schept en God roept een volk in het leven om deze schepping te redden.

Ik wil hier nu  mee verder gaan door de andere helft van die vraag uit te pakken: wat wij ervan maken. Daarbij is het dus de oefening om de praktijk te spiegelen aan die drie kernpunten van Gods idee: groot-verhaal, schepping, volk.

Het volgende schema kan helpen:

schema

Volgende week maak ik dus een begin met de middenkolom: “Wat wij ervan maken”.

Tip: probeer zelf of met een paar mensen de B-kolom eens in te vullen voor je eigen gemeente.

2 gedachtes over “Gods idee? (tussenbalans)

  1. Pingback: Waar zitten we nu? – De bijbel als groot-verhaal lezen

  2. Pingback: Wat wij ervan maken (tussenbalans) – De bijbel als groot-verhaal lezen

Geef een reactie

